Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с моята 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Реших да пиша в същата тема за да не пускам нова - надявам се , това не е проблем. Известно време колата страдаше от познатото на всички клатене на обороти в движение. В началото беше леко и постепенно с времето стана нетърпимо. Днес както си ги клатеше на един светофар , светнаха лампите на ABS и ръчната централа. Съответно и скоростомера спря да работи. Тамън бях почнал стабилно да псувам италианските инженери и забелязах , че оборотите ми си бетон. В движение , на място , както и да я карах оборотите си падаха плавно до 900 и не мърдаха от там. Шок... Сега ще започва проверка на бушони , чистене на букси и недай си боже смяна на АБС централата. Реших да го напиша , тъй като може да даде насока на колегите в клуб "Клатим си ги в движение". Интересното е , че след 3-тото запалване лампите на АБС и ръчната спряха да светят , но не вярвам да е за дълго.

    Comment


    • #17
      Колеги реших да възродя темата, защото сагата с клатене на обороти продължава. Положението е следното : Пробвах с няколко работещи ABS централи и оборотите на колата се клатят в движение докато спра на място. Изключа ли АБС-а директно от куплунга на централата и оборотите заспиват. Нещата които съм отхвърлил са: Дросел , свещи , кабели , бобини, дебитомер. В задънена улица съм и съм склонен да разкарам колата заради този проблем, а не ми се иска... Четох във форума за въпросния пин 15 при алфа 156 , но при 166 таблото е различно отзад. Силно се надявам на вашите отговори, да разрешим този проблем, мисля че ще е полезно за доста хора.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Liceto Покажи съобщение
        Колеги реших да възродя темата, защото сагата с клатене на обороти продължава. Положението е следното : Пробвах с няколко работещи ABS централи и оборотите на колата се клатят в движение докато спра на място. Изключа ли АБС-а директно от куплунга на централата и оборотите заспиват. Нещата които съм отхвърлил са: Дросел , свещи , кабели , бобини, дебитомер. В задънена улица съм и съм склонен да разкарам колата заради този проблем, а не ми се иска... Четох във форума за въпросния пин 15 при алфа 156 , но при 166 таблото е различно отзад. Силно се надявам на вашите отговори, да разрешим този проблем, мисля че ще е полезно за доста хора.
        Стъпковия мотор?
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #19
          Здрасти колега.
          Него не съм го пипал все още, защото не знаех дали може АБС-а да го бърка по някакъв начин. Какви интервенции мога да извършвам по стъпковия мотор ? Сега се сетих и за ICV-то през което минават маслените пари. Има ли нещо специфично при свалянето на стъпковото моторче ? Моята е с жило на дросела.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Liceto Покажи съобщение
            Здрасти колега.
            Него не съм го пипал все още, защото не знаех дали може АБС-а да го бърка по някакъв начин. Какви интервенции мога да извършвам по стъпковия мотор ? Сега се сетих и за ICV-то през което минават маслените пари. Има ли нещо специфично при свалянето на стъпковото моторче ? Моята е с жило на дросела.
            на мен ми беше паднала капачката на стъпковото и клатеше здраво, после сложих капачка и пак клатеше, после отидох да му нулират настройките и вече оборотите са идеални, може да е и повредено.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              на мен ми беше паднала капачката на стъпковото и клатеше здраво, после сложих капачка и пак клатеше, после отидох да му нулират настройките и вече оборотите са идеални, може да е и повредено.
              Задължително ще го погледна утре. Не ми идва на акъла какво общо има АБС-а , но нищо няма да ме учуди в тая кола.... Благодаря за идеята колега !

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Liceto Покажи съобщение
                Задължително ще го погледна утре. Не ми идва на акъла какво общо има АБС-а , но нищо няма да ме учуди в тая кола.... Благодаря за идеята колега !
                добре е да видиш грешките на диагностика, за АБС не знам.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #23
                  Аз не виждам причина да клати оборотите заради АБС-а, но ако наистина е така аз бих проверил какво е общото м/у АБС-а и управлението на мотора. Т.е. виж по ел. инсталацията за общи кабели, разклонение на маси, общо захранване.
                  Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                  Opel Astra J
                  ex:
                  Alfa Romeo 164 2.5TD
                  Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                  Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                  Comment


                  • #24
                    Информацията за скоростта, предадена на ECU - то от ABS - а участва в бизнеса с подържането на празния ход.

                    Но и аз смятам, че проблемът е по-скоро в механизма на дросела (МПХ+TPS).


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Здравейте отново. Днес се заинатих и открих проблема къде е. Въпросния ICV... Изкарах го и на пръв поглед нищо му нямаше. Малко мръсотия , която изчистих с разредител за боя. Разтегнах пружинката която беше вътре и го сглобих. Навъртях около 100км. смесено и нито 1 път не заклати оборотите. Като я изключа от скорост плавно си ги сваля до 1000 и не мърда от там. Изчезна и присецването когато съм на скорост и пусна газта. Още ми е тъмна Индия какво общо имаше абс-а но...факт. Колата в момента се държи перфектно , ама тихо че да не чуе белисимата Благодаря ви момчета за помощта , надявам се да съм бил полезен за колегите със същите ядове. Живи и здрави !

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Liceto Покажи съобщение
                        Здравейте отново. Днес се заинатих и открих проблема къде е. Въпросния ICV... Изкарах го и на пръв поглед нищо му нямаше. Малко мръсотия , която изчистих с разредител за боя. Разтегнах пружинката която беше вътре и го сглобих. Навъртях около 100км. смесено и нито 1 път не заклати оборотите. Като я изключа от скорост плавно си ги сваля до 1000 и не мърда от там. Изчезна и присецването когато съм на скорост и пусна газта. Още ми е тъмна Индия какво общо имаше абс-а но...факт. Колата в момента се държи перфектно , ама тихо че да не чуе белисимата Благодаря ви момчета за помощта , надявам се да съм бил полезен за колегите със същите ядове. Живи и здрави !
                        Коя пружинка?
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #27
                          Вътре в ICV-то има едно клапанче , което се движи чрез една пружина под него. Та в английския форум бях чел , че пружината с годините се посвивала и реших да я разтегна малко. Сега клапанчето видимо има по голям ход.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Liceto Покажи съобщение
                            Вътре в ICV-то има едно клапанче , което се движи чрез една пружина под него. Та в английския форум бях чел , че пружината с годините се посвивала и реших да я разтегна малко. Сега клапанчето видимо има по голям ход.
                            Нали говорим за АР 166 с TS мотор?

                            Би ли пояснил, къде се намира това "ICV"?

                            Ако е възможно, направи една снимка.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Да , ICV-то се намира на всмукателя , след дросела. В него влиза маркуча с маслените пари , който идва от капака на клапаните. Самото клапанче се вади , като се откопчае с права отвертка.[COLOR="Silver"]

                              ---------- Post added at 15:14 ---------- Previous post was at 15:06 ----------


                              P.S сега проверих в ахм и се води "клапан картерни газове" Извинявам се за грешката.
                              Last edited by Liceto; d.m.y г., 15:23.

                              Comment

                              Working...
                              X